Teleasistență pentru vârstnici

Un studiu statistic derulat de Gallup Romania la  solicitarea Caritas Alba Iulia în anul 2010, pe un eșantion de 1.200 persoane vârstnice din județele Harghita, Covasna și Mureș a arătat, că 41,4% dintre persoanele chestionate trăiesc singuri sau împreună cu soțul sau soția.Pornind de la aceste date și de la faptul că la nivelul țării au fost multe cazuri când decesul unui batrân a fost descoperit câteva zile mai târziu am considerat important înființarea unei servicii de teleasistență la domiciliu cu speranța că poate, unii, depistați la timp, în momentul în care li s-a făcut rău sau în ziua în care nu s-au mai putut ridica din pat, pot fi salvați.Pe lângă ajutorul pe care acest sistem îl oferă persoanelor vârstnice, el le dă încrederea necesară pentru a continua să ducă o viață normală, în propriile case, știind că în caz că li se întâmplă ceva, pot cere imediat ajutor, printr-o simplă apăsare a butonului.

Pe parcursul anilor ne-am întâlnit de foarte multe ori cazuri, când persoanele în vârstă nu necesitau neapărat servicii de îngrijire la domiciliu, ci mai degrabă au avut nevoie de o persoană de contact de încredere la care ar fi putut apela în caz de urgență. Acest serviciu, lansat cu finanțarea Fundației Vodafone, vine ca răspuns la această nevoie. Sperăm că în viitor vom putea lărgi numărul beneficiarilor și să completăm și cu alte servicii acest proiect pentu îmbunătățirea vieții persoanele în vârstă, a spus György Péter, directorul Departamentului Socio-Medical al Organizaței Caritas Alba Iulia.

Proiectul se adresează unui număr de 520 de persoane vârstnice asistați ai Asociația Caritas Alba Iulia – Asistență Medicală și Socială, ai Caritas Iași și Caritas Blaj, care beneficiază de telefoane cu butoane de panică cu abonamente de voce și de servicii de supraveghere, și 380 îngrijitori Caritas, care beneficiază de smartphone-uri cu abonamnete de voce și internet pentru îmbunătățirea și lărgirea activității lor.