Situația din regiunea Odorheiu Secuiesc

În regiunea Odorheiu Secuiesc personalul de îngrijire la domiciliu este solicitat mult mai intens, decât înainte. Pe lângă asistență medicală, mulți ajută persoanele vârstnice rămase singure și la cumpărături, la procurarea medicamentelor. În unele cazuri, rudele venite acasă au grijă de pacienți, iar ca măsură de precauție, ne-am limitat asistența la contactul telefonic și online. Este important de menționat că, dacă asistenții noștri prezintă simptome de răceală, își vor înceta imediat activitatea, ceea ce reduce capacitatea de resurse umane a serviciului, și astfel nu putem să luăm în evidență cazuri noi.

Toate centrele de zi pentru copii sunt închise, dar pedagogii au rămas în contact cu copiii și cu părinții lor. Colegii noștri sunt în primul rând o sursă de speranță pentru familii, îi sprijină în rezolvarea de diferite probleme, uneori chiar oferindu-le îndrumare în completarea formularelor declarațiilor pe prpria răspundere. În vederea eficientizării comunicației au creat chiar și un grup Facebook.

Activitățile programului pentru persoanele vârstnice sunt intense. În prezent identificăm contactele și creăm grupurile online. O mare parte dintre vârstnici se familiarizează doar acum cu lumea digitală, deoarece doresc în continuare să participe și să fie astfel activi în comunitate și pe timpul stării de urgență. Unii au cumpărat un computer, o tabletă sau un smartphone numai din acest motiv. Utilizarea instrumentelor și a interfețelor online este asistată în mare parte de rudele lor tinere. Cunoscătorii deja au folosit această formă de comunicare cu copiii lor care trăiesc în străinătate. Săptămâna viitoare vor începe activitățile de grup online. Evident, cine nu se descurcă cu tehnologia, este ajutat, sau se ține legătura cu ei prin telefon, discutănd probleme și subiecte individuale.

Participanții programului United Networks nu sunt cu adevărat prezenți în lumea online, așa că vorbim cu ei prin telefon în aflarea problemelor individuale. Este interesant să ne dăm seama, că stând acasă împiedicăm răspândirea virusului, însă îi cunoaștem și mai bine pe oameni, familiile și problemele lor personale. Acum avem posibilitatea să discutăm probleme care în mod normal nu ar fi facute publice.

Rezidenții Centrului Sfântul Luca sunt îngrijiți în continuare, însă cu interdicție totală pentru vizitatori. Rudele pot comunica cu ei prin telefon, prin e-mail și printr-un serviciu audiovizual online. În timpul epidemiei, personalul se dezinfectează mai frecvent decât de obicei, iar medicul îi monitorizează cu atenție pentru a putea descoperi din timp semnele unei boli virale.

Contactul personal în Programul de educație timpurie și sprijin pentru persoane cu dizabilități este evitat, însă toți membrii personalului sunt disponibili și țin legătura cu clienții. Părinților li se oferă consiliere, idei utile de jocuri, noi zicătoare, poezioare pentru familii care pot fi folosite pentru a-i atrage pe cei mici. Pentru copiii și tinerii cu dizabilități trimitem exerciții personalizate prin intermediul internetului. Unii pot face față și singuri provocărilor, alții au nevoie de ajutorul apropiaților.

Situația generală >>>
Situația din jud. Mureș >>>
Situația din Transilvania de Sud >>>
Situația din regiunea Gheorgheni >>>
Situația din regiunea Ciucului >>>
Situația din jud. Covasna >>>